Praktische tips

  • Kom op tijd, wees minimaal vijf minuten voor aanvang van de les aanwezig in de ruimte.
  • Eet minimaal één uur voor de les. Een volle maag kan simpelweg in de weg zitten. Hoe lichter de maaltijd, des te minder energie er naar de maag gaat om het voedsel te verteren en des te meer energie er voor de yogabeoefening overblijft.
  • Gebruik tijdens de yoga geen zware parfum e.d.
  • Draag zo weinig mogelijk sieraden.
  • Mobiele telefoons graag uit of op stil.
  • Als je last hebt van blessures of een houding voelt niet goed, benoem dit altijd bij de docent. Ook wanneer je zwanger bent, is het van belang dit te melden.
  • Trek iets aan waar je makkelijk in kunt bewegen.
  • Neem iets warms mee voor de eindontspanning, dekentjes zijn aanwezig.
  • Matjes zijn aanwezig, maar als je vaker yoga komt doen, is het om hygiënische redenen prettiger om een eigen matje aan te schaffen.

Ook handig om te weten!

Yoga zet innerlijke processen in gang. Het kan dus zijn, dat je tijdens en/of na de les dingen voelt of ervaart, die nieuw voor je zijn en misschien wat ongemakkelijk voelen. Bijvoorbeeld, misselijkheid en warmtegolven door je lichaam. Via hitte wordt afval verbrand. Als je deze ervaring doorleeft, worden oude ingekapselde emoties losgeweekt, en kunnen deze als het ware via de hitte afgevoerd worden. Als het middenrif gespannen is, en het centrum van je ik –de zonnevlecht- niet altijd mee vloeit met je ware natuur, kan het gebeuren dat je misselijk wordt wanneer we bijvoorbeeld draaibewegingen (rondom het middenrif) gaan maken. Spanningen in dit gebied worden als het ware uitgeperst en kunnen loskomen. Sowieso gaan draaibewegingen over detoxen, ontgiften. Drink veel water na de les. Vermoeidheid is ook een van de dingen die je kunt doorvoelen. Dat wat veilig opgesloten zit in je cellenschatkist, mag loskomen op het moment dat jij bereid bent het te laten komen.